Friday, April 10, 2009

Kitaplarimiz - II

Oguz Atay'i, hayatini, biyografisini yillarca cok merak etmistim. Bulabildigim bilgi kirintilari ile yetinmeye calismis, tekrar tekrar okudugum kitaplarindan, "Günlügünden" bir insan yaratmaya calismistim. O yüzden Yildiz Ecevit'in "Ben Buradayim..." diyen hacimli Oguz Atay biyografisinin cikisina nasil sevindigimi ve kitabi okumak icin nasil heyecanlandigimi anlatmama gerek yok sanirim. Memleketten uzakta olunca, bir kitapciya ugrayip alivermek gibi olagan seyler biraz "tatli hayaller" kismina girdigi icin bekleniyor. Bu bekleyisin ardindan ... Ve nihayet kitabi elime alabildim. Okudukca da "Tutunamayanlar'i", "Tehlikeli Oyunlar'i" raftan cekip cekip rastgele tekrar okumaya basladim. Bu biyografinin isiginda baska bir Oguz Atay buldum mu okuduklarimda? Hayir, ama taslar daha cok yerine oturdu, Oguz Atay'i daha cok sevdim, bu "DUYGULU AKIL'in" mucidinin ne yapmaya calistigini daha iyi anladim. Baska ne diyeyim, Tutunamayanlar'i daha cok anlayip, daha cok sevmek icin okuyun bu biyografiyi... (19.04.2005)

1 comment:

Anonymous said...

Merhaba, Ankara Mon Amour'u okudum dört beş ay önce, çok sevdim kitabı da, Ankara sevginizi de. Bir süredir bu blog u da takip ediyorum. Ama daha çok yazsanız buraya keşke? Olmadı Suna'yı anlatsanız.